© John Whitelicencja: Creative Commons

Czy piwo z octem to nadal smaczne piwo?

28 lutego 2007, 09:29

Na smak wpływa nie tylko sam smak, ale jak już wcześniej pisaliśmy, także kolor czy wiedza na temat składu napoju/potrawy, a także o tym, kto je przygotował/wyprodukował. Do tej pory udowodniono, że gdy poinformuje się konsumentów, jakiej marki produkt im podano, może to prowadzić do wzrostu oceny.



Zapach, który skłania do tańczenia

18 maja 2011, 09:08

Choć niekoniecznie dobrze wpływał na zdrowie gości restauracji czy klubów, dym papierosowy nie dopuszczał, by do ich nosów docierały pewne niemiłe wonie, np. potu, zużytego tłuszczu lub starego alkoholu. Teraz naukowcy myślą o wprowadzeniu przyjemnych, a zarazem maskujących zapachów, które skłaniałyby ludzi do tańczenia, a także poprawiałyby ogólną ocenę muzyki i całego wieczoru spędzonego w mieście (Chemosensory Perception).


Nietypowy incydent drogowy

26 czerwca 2015, 13:28

Reuter informuje o – prawdopodobnie pierwszym w historii – incydencie drogowym, który niemal zakończył się kolizją dwóch autonomicznych samochodów. Jeden z pojazdów należał do Google'a, drugi był własnością firmy Delphi Automotive. Zdarzenie miało miejsce na San Antonio Road w Palo Alto.


Czym jest hosting? Jak wybrać najlepszy?

15 lipca 2024, 14:15

Każdy, kto zakłada jakąkolwiek stronę internetową, powinien zdawać sobie sprawę z tego, jak ważny jest odpowiedni dobór hostingu. Liczba możliwości i rozwiązań w tym zakresie jest bardzo szeroka, dlatego też decyzję w tej kwestii należy podejmować po uwzględnieniu znaczącej liczby czynników. Jak wybrać najlepszy, tani hosting? Wyjaśniamy to w niniejszym poradniku. Zapraszamy do lektury.


Kartonowe coś z niczego

25 marca 2009, 09:57

Nothing to agencja reklamowa z Amsterdamu, która rozpoczęła swoją działalność na początku marca. Całe biuro powstało z kartonu, a więc materiału najbardziej chyba zbliżonego do tworzenia czegoś z niczego. Doniczki, stoły, a nawet schody zmontowano bez użycia kleju czy gwoździ.


Luksusowe odstraszanie rywalek

31 lipca 2013, 11:53

Kobiety posługują się markowymi produktami, by odstraszyć rywalki. Za pomocą torebki Louisa Vuittona czy okularów przeciwsłonecznych Prady podświadomie komunikują innym paniom, że mężczyzna, z którym tworzą romantyczny związek, należy do nich i tylko do nich.


Ekologiczne zatrzaski z butelek z recyklingu i materiałów roślinnych

3 lipca 2019, 05:21

Przemysł modowy długo kojarzył się z zanieczyszczeniem środowiska, np. dużym zużyciem wody czy toksycznymi ściekami. Ostatnio coraz większej liczbie ludzi zależy jednak na modzie zrównoważonej ekologicznie, stąd proekologiczne materiały, w tym np. dżins postarzany za pomocą obróbki laserem CO2, a nie wybielania. Firma Prym Fashion zadbała z kolei o wykończenia ubrań, a konkretnie o zatrzaski, które są wytwarzane z butelek po wodzie i materiałów roślinnych.


Sony rezygnuje z monitorów LCD?

26 sierpnia 2006, 09:09

W Sieci pojawiły się informacje, jakoby Sony miało zamiar zaprzestać sprzedaży monitorów ciekłokrystalicznych (LCD) w Ameryce Północnej i Japonii. Biorąc pod uwagę wielkość obu rynków taka decyzja może oznaczać, że japońska firma w ogóle wycofa się z produkcji tego typu urządzeń.


Mózgowy efekt sławy

14 lipca 2010, 10:21

Celebryci coraz częściej zostają ambasadorami różnych marek. Dotąd psycholodzy nie wiedzieli jednak, czemu gwiazdy są skuteczniejsze w przekonywaniu do produktu czy zachęcaniu do zakupu niż równie atrakcyjne nieznane osoby.


Maskotki z płatków patrzą na dzieci w dół, a na dorosłych prosto przed siebie

3 kwietnia 2014, 09:14

Przyglądając się 65 rodzajom płatków śniadaniowych w 10 różnych sklepach spożywczych, psycholodzy z Uniwersytetu Cornella zauważyli, że płatki przeznaczone dla dzieci umieszczano na półkach o połowę niżej niż płatki dla dorosłych (te pierwsze znajdowały się na wysokości 23 cali - ok. 58 cm - a drugie na wysokości 48 cali, czyli ok. 122 cm).


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy